Pablo Piferrer, Recuerdos y bellezas de España. Principado de Cataluña I (Barcelona, Joaquín Verdaguer, 1839, p. 59-60); Joseph Puiggarí i Llobet, «Noticia de algunos artistas catalanes inéditos de la Edad Media y del Renacimiento», a Memorias de la Real Academia de Buenas Letras, vol. III (Barcelona, 1880, p. 297-299); Eduardo Támaro, Guía histórico-descriptiva de la Santa Iglesia Catedral Basílica de Barcelona (Barcelona, Tipografia Católica, 1882, p. 43-45, 77); Joseph Gudiol i Cunill, Nociones de arqueología sagrada catalana (Vic, Viuda de R. Anglada, 1902, p. 564); Josep Puig i Cadafalch i Joaquim Miret i Sans, «El Palau de la Diputació General de Catalunya», a Anuari MCMIX-X (Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 1911, p. 436 i 451); Joseph Mas i Domènech, «Notes sobre antichs pintors a Catalunya (1151-1738)» (Boletín de la Real Academia de Buenas Letras, Barcelona, vol. VI, 1911-1912, p. 318 i 435-437); Antonio Aymar i Puig, «Recuerdos de Barcelona. Vidrieras S. Ma. Mar de Barcelona y notícias de algunas personas que han intervenido en la restauración de tan insigne monumento» (El Correo Catalán, Barcelona, 14 octubre 1913); Josep Gudiol i Cunill, «De vidrieres i vidriers catalans» (La Veu de Catalunya, Barcelona, núm. 480 i 486, 1919); Bonaventura Bassegoda i Amigó, Santa María del Mar. Monografía histórico-artística, 2 vol. (Barcelona, Indústrias Gráficas, 1929, p. 368-377); Sanç Capdevila, La Seu de Tarragona. Notes històriques sobre la construcció, el tresor, els artistes, els capitulars (Barcelona, Biblioteca Balmes, 1935, p. 72-73); Frederic Pau Verrié, «La Iglesia de los Santos Justo y Pastor», a Barcelona histórica y monumental (Barcelona, Aymà, 1944, p. 39); Josep Maria Pons Guri, «El Retablo Mayor de Arenys de Mar, obra de Pau Costa» (Anales y Boletín de los Museos de Arte de Barcelona, Barcelona, vol. II, núm. 4, Ajuntament de Barcelona, 1944, p. 12); José María Madurell i Marimón, «Pedro Nunyes y Enrique Fernandes, pintores de retablos: notas para la historia de la pintura catalana de la primera mitad del siglo XVI» (Anales y Boletín de los Museos de Arte, Barcelona, vol. I-3, 1943, p. 22, 33, 39, 43-44, 61, 83 i 89; vol. II-1, 1944, p. 8 i 11; vol. II-2, 1944, p. 36-37, 45 i 70-71; vol. II-3, 1944, p. 11-21, 32, 46 i 56); Frederic Pau Verrié, «La iglesia de los Santos Justo y Pastor», a Barcelona histórica y monumental (Barcelona, Aymà, 1944, p. 39); J[osep] M[aria] Pons Guri, Un siglo de arte religioso en San Martí de Arenys (Arenys de Mar, Tipografía Tatjé, 1944, p. 16-18 i nota 59); Josep Maria Madurell i Marimon, «Escultores renacentistas en Cataluña» (Anales y Boletín de los Museos de Arte de Barcelona, Barcelona, vol. V, núm. 3-4, Ajuntament de Barcelona, juliol-desembre 1947, p. 318-319); Joan Ainaud i Lasarte, Ars Hispaniae. Historia del arte hispánico, vol. X: Cerámica y vidrio (Madrid, Plus Ultra, 1952, p. 394); Víctor Nieto Alcaide, La vidriera del Renacimiento en España (artes y artistes) (Madrid, Instituto Diego Velázquez y Consejo Superior de Investigaciones Científicas, 1970, p. 24-25); Lluís Batlle i Prats, «La antigua capilla de San Miguel de la Casa de la Ciudad» (Annals de l’IEG, Girona, vol. XX, 1971, p. 317-355); Agustí Duran i Sanpere, Barcelona i la seva història, vol. 2 (Barcelona, Curial, 1973, «Documents de Cultura Catalana», p. 403-404 i nota 9); Agustí Duran i Sanpere, Barcelona i la seva història, vol. 3 (Barcelona, Curial, 1975, «Documents de Cultura Catalana», p. 252-253); Gabriel Alonso García, Los maestros de La Seu Vella de Lleida y sus colaboradores. Con notas documentales para la historia de Lérida (Lleida, Instituto de Estudios Ilerdenses i Consejo Superior de Estudios Científicos, 1976, p. 173, 182, 194, 198 i 218); Josep Maria Madurell Marimón, «Notes històriques del monestir de Valldonzella» (Estudis Cistercencs, Barcelona, núm. 12, Germandat de Valldonzella, 1976, p. 72); Agustí Duran, Llibre de Cervera (Barcelona, Curial, 1977, «Documents de Cultura Catalana», p. 151); Lluís Cabo i Delclòs, Artistes i artesans que en el transcurs dels segles han intervingut al temple parroquial de Sant Just i Sant Pastor de Barcelona (Barcelona, Arxiu Diocesà i Biblioteca Pública Episcopal de Barcelona, 1979, p. 20); J[aume] Marquès Casanovas, «Els vitralls de la Seu de Girona» (Revista de Girona, Girona, núm. 97, 1981, p. 272); Joan Ainaud, Joan Vila-Grau i Assumpta Escudero, Els vitrallers medievals de l’església de Santa Maria del Mar a Barcelona (Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 1985, p. 20 i 26-27); Joaquim Garriga, Història de l’art català, vol. IV: L’època del Renaixement. Segle XVI (Barcelona, Edicions 62, 1986, p. 218); Joan Ainaud et al., Els vitralls de la Catedral de Girona (Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 1987, p. 22-24 i 41); Josep Iglesias, El Fogatge de 1497. Estudi i transcripció (Barcelona, Fundació Salvador Vives i Casajuana, 1991, p. 115); Isabel Companys, «Catedral de Tarragona. Introducció. Documentació», a Joan Ainaud et al., Els vitralls del Monestir de Santes Creus i de la Catedral de Tarragona (Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 1992, p. 187 i 212-213); Sílvia Cañellas i Martínez, Aproximació a l’estudi de les vidrieres de la catedral de Barcelona (tesi doctoral en microforma; Barcelona, Universitat de Barcelona, vol. XXXV, núm. 108, 1993, p. 126-179 i 534-635); Josep Maria Jordà i Capdevila, Molins de Rei: la Parròquia de Sant Miquel Arcàngel (Molins de Rei, Parròquia de Sant Miquel Arcàngel, 1993); M. Esther Balasch i Pijoan, «Bertran de la Borda i la seva relació amb la vila de Cervera. Un itinerari desconegut del mestre d’obra de la Seu Vella de Lleida» (Lambard. Estudis d’Art Medieval, Barcelona, Amics de l’Art Romànic, vol. VIII, 1995, p. 57-61); Sílvia Cañellas i Martínez, «Els Fontanet: tradició i canvis en la vitralleria del darrer gòtic» (Lambard. Estudis d’Art Medieval, Barcelona, Amics de l’Art Romànic, vol. IX, 1996, p. 133-157 i 323-324); Joan Ainaud et al., Els vitralls de la catedral de Barcelona i del monestir de Pedralbes (Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 1997, p. 23, 27, 34-37, 39, 49-84, 198-206 i 352); Víctor Nieto Alcaide, La vidriera española (Madrid, Nerea, 1998, p. 149, 151 i 158-160); Esther Balasch i Pijoan, «Del color del vitrall a la monocromia de l’alabastre a la Seu Vella, de 1392 a 2000» (Seu Vella. Anuari d’Història i Cultura, Lleida, núm. 2, Associació Amics de la Seu Vella de Lleida, 2000, p. 42-43); Francesc Fité i Llevot, «Els vitrallers de la Seu Vella de Lleida» (en el dossier titulat Vitralls i vitrallers; Seu Vella. Anuari d’Història i Cultura, Lleida, núm. 2, Associació Amics de la Seu Vella de Lleida, 2000, p. 68-69); Esther Balasch i Pijoan i Francesc Fité i Llevot, «Els vidriers a la Seu Vella de Lleida», a I Jornades Hispàniques d’Història del Vidre, actes de congrés (Barcelona, Museu d’Arqueologia de Catalunya, 2001, p. 326); Joan Yeguas i Gassó, «Sobre l’escultor Martí Díez de Liatzasolo (circa 1500-1583)» (Locus Amoenus, núm. 5, 2000-2001, p. 183 i nota 19); Carme Domínguez, «La vidriera als edificis civils de Catalunya dels segles XIV-XVI», a I Jornades Hispàniques d’Història del Vidre, actes de congrés (Barcelona, Museu d’Arqueologia de Catalunya, 2001, p. 305-314); Sílvia Cañellas i Martínez i Carme Domínguez i Rodès, «Bartolomé Bermejo i el vitrall», a La pintura gòtica hispanoflamenca. Bartolomé Bermejo i la seva època (Barcelona, Museu Nacional d’Art de Catalunya, 2003, p. 62-67); Víctor Nieto Alcaide, «Grutescos en vidrio: el ornamento y la vidriera española del siglo XVI» (Quintana, Santiago de Compostel·la, núm. 2, 2003, p. 31-32); Sílvia Cañellas, «Els vitralls», a Antoni Pladevall i Font (dir.), L’art gòtic a Catalunya. Arts de l’objecte (Barcelona, Enciclopèdia Catalana, 2008, p. 211 i 255-257); Cristina Santjust, L’obra del Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes des de la seva fundació fins al segle XVI. Un monestir reial per a l’ordre de les Clarisses a Catalunya (tesi doctoral; Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, 2009, p. 258, 327 i 350); Anna Castellanos Tresserra, «Notícies documentals entorn dels vitralls», a Els vitralls del Monestir de Pedralbes i la seva restauració (Barcelona, Ajuntament de Barcelona, 2011, p. 18-19); Fernando Cortés i Sílvia Cañellas, «Conservation of a 15th century window from Barcelona Cathedral» (Revista Vidimus [en línia], núm. 50, abril 2011, [consulta: 19 setembre 2022]); Anscari Manuel Mundó i Xavier Barral i Altet, Els vitralls de la Catedral de la Seu d’Urgell i de la Col·legiata de Santa Maria de Cervera (articles de Rosa Alcoy, Esther Balasch, Sílvia Cañellas i Carme Domínguez; Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 2014, «Corpus Vitrearum Medii Aevi: Catalunya», núm. 5.1, p. 41-42, 145, 148-151, 202-203, 210, 231-237, 241-246, 249-251, 253-254, 263, 267-268, 270-275, 280-281, 284-309, 315, 320-323, 326-327, 334, 337 i 340-343); Anscari Manuel Mundó i Xavier Barral i Altet, Estudis entorn del vitrall a Catalunya (Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 2014, «Corpus Vitrearum Medii Aevi: Catalunya», núm. 5.2, p. 150-151, 166-167, 173 i 299-307); Sílvia Cañellas, «Construcció i destrucció de les vidrieres de l’església de Santa Caterina del convent dels frares predicadors de Barcelona» (Anuari d’Arqueologia i Patrimoni de Barcelona, Barcelona, 2016, p. 243-249); Sílvia Cañellas, «Els vitrallers: entre els oficis del vidre i l’art de la pintura», a Pere Molas i Xavier Cazeneuve (coord.), Els gremis de Barcelona. BQH 24 (Barcelona, Ajuntament de Barcelona, 2017, p. 249); Sílvia Cañellas i Núria Gil Farré, «La llum dels vitralls», a Francesc Fontbona (dir.), Les arts aplicades a Barcelona (Barcelona, Àmbit i Ajuntament de Barcelona, 2018, p. 162-165); Mercedes Gómez-Ferre, «Reflexiones sobre el pintor Lluís Dalmau a propósito de un retablo para Molins de Rei (1451)» (Locus Amoenus, Barcelona, núm. 16, 2018, p. 12); Sílvia Cañellas i Núria Gil, «Vidrieras: artesanas, artistas, empresarias» (Arcove La Revista, núm. 1, abril 2021, p. 24-27); Carme Domínguez, «Notícies esparses sobre la vidriera medieval a Catalunya», a Xavier Barral (ed.), El vitrall medieval a Catalunya. Noces aportacions (Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 2021, p. 20-22); Sílvia Cañellas, «Stained-Glass Windows Designs of the 17th and 18th Centuries Preserved in Barcelona», a The concept and fabrication of stained glass from the Middle Ages to Art Nouveau. 30th International Colloquium Corpus Vitrearum (Barcelona, Cerdanyola i Girona, 4-7 juliol 2022), actes del congrés (Barcelona, Corpus Vitrearum Catalunya, Barcelona, 2022, p. 29-38).